Reklama świetlna jako element przestrzeni miejskiej

Reklama jest jednym z elementów skutecznego marketingu. Wiele firm mierzy się z wątpliwościami, w jaką reklamę należy zainwestować, by pokonać konkurencję w walce o klientów. Aby zbudować rozpoznawalną markę, warto wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia – zarówno stronę internetową, social media, jak i starą dobrą reklamę, która wyróżni się w przestrzeni miasta. Aby jednak spełniała ona swoje zadanie, musi zostać starannie zaprojektowana i wykonana. Jak to zrobić?

Dlaczego reklama świetlna jest taka ważna?

Nie ulega wątpliwości, że klienci kierują się tym, co wryło się w ich pamięć. Czytelna i jasna reklama świetlna, którą regularnie zauważa się w drodze przez miasto, z pewnością przypomni się konsumentom, gdy będą poszukiwali danej usługi, a także wykreuje w nich potrzebę oferowanego produktu. Światła LED, powszechnie wykorzystywane do reklamowania biznesów, niezawodnie przyciągają wzrok tak w dzień, jak i po zachodzie słońca, co nie pozostaje obojętne dla efektywnej promocji. Takich komunikatów jest jednak coraz więcej. Jak korzystać z reklam świetlnych, by nie ginęły one w wizualnym szumie współczesnych miast?

Jak zrealizować reklamę świetlną, by przyciągnąć uwagę?

Jeśli reklama ma być skuteczna, musi wyróżniać się spośród pozostałych elementów przestrzeni. To właśnie od zrozumienia specyfiki okolicy należy zacząć, by zaprojektować dobrze widoczny komunikat. Koniecznie trzeba też określić potencjalnych odbiorców świetlnej wizytówki. Reklama może być wykonana jako podświetlone logo w formie kasetonu, neonu LED lub szklanego, jako litery 3D czy pylon przed wejściem do budynku. Efekt jej oddziaływania jest także uzależniony od rodzaju i metody zastosowania światła – można wykorzystać podświetlenie od tyłu lub z boku oraz z wnętrza elementów.