Jak przygotować szyld reklamowy który będzie rzucał się w oczy?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że reklama jest dźwignią handlu. Dlatego też właściciele firm sięgają po różnego rodzaju narzędzia marketingowe, aby na rynku nasyconym konkurencją zostać zauważonym przez konsumenta. Jednym z przykładów reklam outdoorowych są szyldy reklamowe odpowiedzialne za widoczność marki. Pragniesz przyciągnąć potencjalnego klienta? Oto jak stworzyć rzucający się w oczy szyld reklamowy. 

Widoczność i prosty przekaz

Planując szyld reklamowy, powinieneś mieć na uwadze, że przechodnie nie poświęcają zbyt wiele czasu na studiowaniu treści. Z tego też powodu reklama powinna zawierać jedynie najistotniejszy i zrozumiały dla odbiorcy komunikat spójny z profilem działalności marki. Dla niektórych branż wystarczy umieścić jedynie nazwę placówki lub logo, a dla innych warto wzbogacić szyld o krótki opis działalności, charakterystyczny symbol czy opcję kontaktu np. numer telefonu lub adres strony internetowej. Najważniejszy jest klarowny przekaz, dlatego, zamiast zalewać odbiorcę niepotrzebnym tekstem, wybierz słowa lub obrazy, które zapadną w jego pamięci nawet po chwilowym zerknięciu na szyld.

Projektując szyld reklamowy, powinieneś również zastanowić się, jak wyróżnić go na tle setek innych banerów i plakatów, których nie brak zwłaszcza w dużych miastach. Postaw zatem na oryginalność zarówno pod względem formy, jak i treści. Istotne jest także widoczne miejsce umieszczenia banneru. Pamiętaj jednak, że w wielu miastach projekt graficzny szyldów reklamowych powinien być dostosowany do planu architektonicznego zagospodarowania terenu. 

Jak skutecznie wyeksponować szyld reklamowy?

Skoro szyld reklamowy powinien być krótki i prosty w odbiorze, watro zastanowić się, jak skuteczne wyróżnić tych kilka wyrazów. Jest to możliwe przede wszystkim dzięki wyborowi odpowiedniego fontu i jego parametrów: rozmiaru liter i koloru. Pamiętaj, że znaki nie mogą być zbyt małe, a czcionka i jej kolor powinny być czytelne i zgodne ze specyfiką promowanej firmy. Najlepiej, jeśli napis nie jest również zbyt duży, jaskrawy czy nachalny, lecz kontrastujący z tłem i widoczny o każdej porze dnia i nocy.

Jakie techniki stosować, aby skutecznie wyeksponować szyld? Warto wykorzystać litery 3D, znaki przestrzenne, reklamy LED, kasetony czy opcje podświetlania tła lub samego napisu, co zapewni mu widoczność przez całą dobę. Skup się również na estetyce i jakości projektu oraz wybierz niebanalną formę np. dla niektórych placówek, skuteczniejsza może być grafika na witrynie zamiast tradycyjnych bannerów zewnętrznych.